Με καθυστερήσεις, ουρές και με μια γενικότερη ταλαιπωρία υποστηρίζουν ότι έρχονται καθημερινά οι χρήστες του μετρό στην Αθήνα.

Όπως λένε καθημερινά, κυρίως στις ώρες αιχμές, μπορεί να περάσουν δύο με τρεις συρμοί, οι οποίοι είναι γεμάτοι από κόσμο και δεν μπορούν να επιβιβαστούν χάνοντας χρόνο.

Παράλληλα ισχυρίζονται ότι παρότι έχει περάσει ένας χρόνος από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και κάρτας, η κατάσταση δεν έχει εξομαλυνθεί και οι «ουρές» καλά κρατούν, ειδικά κάθε αρχή του μήνα.

Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες κάνουν λόγο για «πλήρη απαξίωση» των αστικών συγκοινωνιών, με ελλείψεις σε προσωπικό και σε υλικά συντήρησης των συρμών και των εγκαταστάσεων.

Από την άλλη η διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών επισημαίνει ότι σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις και την αντιμετώπιση αυτών γίνεται αναδιάρθρωση με στόχο τον εξορθολογισμό των δρομολογίων, ενώ για τις «ουρές» στα εκδοτήρια τονίζει ότι αυτές θα εξαλειφθούν όταν οι χρήστες του μετρό εξικειωθούν πλήρως με το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων και καρτών.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία οι κάτοχοι προσωποποιημένης κάρτας ανέρχονται στο ένα εκατομμύριο, γεγονός που θα συμβάλλει στη μείωση των αναμονών στα εκδοτήρια.

Ειδικότερα, ο ΟΑΣΑ γνωστοποίησε ότι έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες.

Πέρα από τις ουρές στα εκδοτήρια οι πολίτες έρχονται πλέον αντιμέτωποι και με τις αλλαγές στη γραμμή 3 του μετρό, καθώς εδώ και λίγες ημέρες έχει διακοπεί το ενιαίο δρομολόγιο από την Αγία Μαρίνα έως το Αεροδρόμιο. Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται πλέον μεταξύ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Αεροδρόμιο αντί κατά μήκος όλης της γραμμής 3 (Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο), όπως γινόταν μέχρι πρότινος. Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει ταλαιπωρία στους επιβάτες και συνωστισμό κυρίως τις πρώτες πρωινές ώρες.

Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ: Απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών

Για πλήρη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών κατηγορούν την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες, καταγγέλλοντας πως «αρνούνται τον διάλογο για την κάλυψη των ελλείψεων σε προσωπικό, υλικά συντήρησης συρμών και εγκαταστάσεων καθώς επίσης και την έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, από τους 67 συνολικά συρμούς του μετρό οι 23 είναι ακινητοποιημένοι λόγω σημαντικών ελλείψεων σε ανταλλακτικά κάτι που προκαλεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των δρομολογίων.

Και γι αυτό, όπως λένε, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προχώρησε στην τροποποίηση των δρομολογίων των συρμών του Αεροδρομίου, αφού από τους επτά συρμούς που εκτελούσαν το δρομολόγιο της γραμμής Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο οι δυο «βγήκαν εκτός, ξέμειναν από ανταλλακτικά».

Μάλιστα όπως είπαν οι υπόλοιποι 44 συρμοί, που θεωρητικά κυκλοφορούν κανονικά, πολλές φορές βρίσκονται σε διαδικασία συντήρησης και ως εκ τούτου οι συρμοί που απομένουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό είναι λιγότεροι.

«Η ανεπάρκεια του εξοπλισμού είναι κρίσιμη για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των γραμμών 2 και 3 του μετρό» ανέφεραν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως το ζήτημα των ανταλλακτικών, αν δεν επιλυθεί άμεσα, αναμένεται να προκαλέσει πέρα από πρακτικά προβλήματα εν ώρα εργασίας και μεγάλες καθυστερήσεις στις ώρες προσέλευσης των συρμών.

ΣΤΑΣΥ: «Το συγκοινωνιακό έργο εκτελείται απαρέγκλιτα»

Αναφορικά με τις επισημάνσεις των σωματείων περί έλλειψης ανταλλακτικών, κύκλοι της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ υπογραμμίζουν ότι «υπάρχει μια συνεχής ροή παραλαβής προμηθειών τόσο ανταλλακτικών όσο και μέσων ατομικής προστασίας. Σήμερα στις αποθήκες της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν αποθέματα ανταλλακτικών ύψους περίπου 43 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε 28.500 κωδικούς, παρά ταύτα ενδέχεται κάποιες φορές να υπάρξει μια παροδική έλλειψη ανταλλακτικών σε περιορισμένο αριθμό κωδικών, εξ αιτίας του απρόβλεπτου χρόνου που απαιτείται για τη συμβασιοποίηση και υλοποίηση ενός διαγωνισμού».

Το 10μηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2018, η ΣΤΑΣΥ έχει παραλάβει ανταλλακτικά αξίας περίπου 1,3 εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα του 2017 είχε παραλάβει ανταλλακτικά αξίας 952 χιλ. ευρώ και το 2016 951 χιλ. ευρώ, εξέλιξη που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 39,6%, ενώ αναλόγου ύψους ήταν και οι παραλαβές ανταλλακτικών τα προηγούμενα έτη. Παράλληλα αρκετές παραγγελίες έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί και αναμένονται εντός των επομένων τεσσάρων μηνών παραλαβές ύψους άνω των 500 χιλ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν πως «έχει διασφαλιστεί ο καθημερινά απαιτούμενος αριθμός συρμών για την εκτέλεση του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου (δρομολόγια, χροναποστάσεις), ανεξαρτήτως από τις προγραμματισμένες ή έκτακτες εργασίες συντήρησης ή επισκευής βλαβών σε συρμούς».

Το συγκοινωνιακό έργο που περιγράφεται στη σύμβαση, μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ, εκτελείται απαρέγκλιτα, ενώ το πρόγραμμα συντήρησης των συρμών είναι απολύτως σύμφωνο με τη συνήθη σιδηροδρομική τακτική.

Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη απόφαση για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο, επισημαίνουν ότι αυτός «έγινε για την ορθολογικότερη χρήση των συρμών μας, χωρίς να μειωθεί το συγκοινωνιακό μας έργο, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων εξακολουθεί να είναι κάθε 30′ της ώρας ανά κατεύθυνση».

topontiki



Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here